Algemene Voorwaarden Kaniou.be

Artikel 1 – Definities

1.1. Ondernemer: Kaniou, ook handelend onder de naam Kaniou.be, die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.

1.2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.

1.3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.

1.4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

1.5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

1.6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

1.7. Dag: kalenderdag.

1.8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de levering- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.

1.9. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Serkan Van Kaniou
E-mail: info@kaniou.be
Website: www.kaniou.be
Telefoon: +32 467 85 64 05
Whatsapp: +32 467 85 64 05
BTW: BE 072 178 54 13

Artikel 3 – Toepasselijkheid

3.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

3.2. De tekst van deze algemene voorwaarden wordt langs elektronische weg aan de consument ter beschikking gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument eenvoudig kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 4 – Het aanbod

4.1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

4.2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

4.3. Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden, zoals:

  • De prijs inclusief belastingen (inclusief BTW);
  • Eventuele kosten van aflevering;
  • De wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • Het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • De wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
  • De termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs.

Artikel 5 – De overeenkomst

5.1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

5.2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

5.3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving.

5.4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen en alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

Artikel 6 – Herroepingsrecht bij levering van producten

6.1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen na ontvangst van het product.

6.2. Indien de consument van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, retourneert hij het product met alle toebehoren, indien mogelijk in de originele staat en verpakking, conform de redelijke en duidelijke instructies van de ondernemer.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

7.1. De kosten van terugzending komen voor rekening van de consument.

7.2. De ondernemer zal het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na retourontvangst van het product, terugbetalen.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

8.1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

  • Die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd (maatwerk);
  • Die persoonlijk van aard zijn;
  • Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.

Artikel 9 – De prijs

9.1. De prijzen van de aangeboden producten worden niet verhoogd, behoudens wijzigingen in BTW-tarieven.

9.2. De in het aanbod genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Artikel 10 – Levering en uitvoering

10.1. De ondernemer zal bestellingen met bekwame spoed, doch uiterlijk binnen de aangegeven levertijd, uitvoeren.

10.2. Het risico van beschadiging of verlies van producten ligt bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument.

Artikel 11 – Betaling

11.1. De consument dient de verschuldigde bedragen direct bij opdracht te voldoen.

Artikel 12 – Klachtenregeling

12.1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen bekwame tijd te worden ingediend bij de ondernemer.

12.2. Klachten worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Als een klacht langer verwerkingstijd vraagt, ontvangt de consument binnen 14 dagen bericht.

Artikel 13 – Toepasselijk recht en geschillen

13.1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.

13.2. Alle geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in België.